پاک کردن ویروس به روش دستی

در این قسمت روش پاک کردن ویروس ها را در کامپیوتر به روش دستی توضیح می دهیم  :روش اول:  ابتدا وارد My computer شوید.بعد از مشاهده ی لیست درایو ها منوی Tools را زده و سپس گزینه ی Folder Options  را  انتخاب کنید. در پنجره ی باز شده گزینه ی View را انتخاب کنید و گزینه ی Show hidden files and folders را فعال کنید. و همچنین در پایین آن تیک گزینه ی Hide protected Operationg System Files را بردارید و Okکنید سپس با راست کلیک کردن و زدن open وارد درایو هایتان شوید زیرا اگر دابل کلیک کنید ویروس ها دوباره فعال می شوند سپس به دنبال فایلی به نام autorun.inf   بگردید  و آنها  را  پاک کنید. برای همه ی  درایو ها این کار را انجام دهید وسپس  بدون  انجام دادن  هیچ  کاری  Restart  کنید

روش دوم : ابتدا با زدن کلید F8 سیستم را در حالت safe mode راه اندازی کرده  و  سپس  از  منوی  استارت گزینه ی run را بزنید و سپس داخل آن کلمه ی cmd را تایپ کرده و Ok را بزنید.عبارت زیر را یکی یکی نوشته و کلید enter را بزنید این کار را برای  تمامی  درایو ها  انجام  دهید.

del X:/autorun.inf\a:h
del X:/autorun.inf\a:r
del X:/autorun.inf\a:s

به جای X باید نام درایو ها را بنویسید

روش سوم : copy.exe تروجانی است که گاهی اوقات در تمامی درایو ها ی شما قرار می گیرد و با هر بارکلیک بر روی درایو ها فایل autorun.inf این فایل را اجرا خواهد کرد. یکی از روش های پاک کردن این ویروس این است که  ابتدا  شما  باید  پروسه های  temp1.exe و temp2.exe  را از بین ببرد. برای این کار ابتدا باید سیستم را به صورت safe mode راه اندازی کنید شما نباید روی درایو ها یتان دابل کلیک نمایید! چون با این کار ویروس autorun.inf که در درایو هایتان قرار دارد باعث فعال شدن پروسه های temp1.exe و temp2.exe می شود.بعد از راه اندازی سیستم به صورت safe mode شما باید با راست  کلیک کردن  و  زدن  گزینه ی open وارد درایو C ویندوز شده و به پوشه ی Windows و بعد هم به پوشه ی system32 رفته و دو فایل temp1.exe و temp2.exe را حذف کنید. البته در  بعضی  از  نسخه های  ویروس copy.exe   و  ویروس autorun.inf  حتی  درون  پوشه ی %% win هم وجود دارد بنابراین حتماٌ برای ورود به درایو ها و پوشه ها از راست کلیک  استفاده نمایید.نکته :قبل از این کار باید ابتدا این پروسه ها را از Task Manager پاک کنید.برای  این کار  با  زدن کلید های ترکیبی  ctrl+alt+delete  وارد  Task Manager  شده  و   پروسه های  temp1.exe  و temp2.exe را از لیست  processes با کلیک بر روی آنها و زدن end process حذف کنید. ویروس autorun.inf با هر بار فعال شدن موجب می شود که دو  فایل xcopy.exe و host.exe  در همان درایو فعال شوند و دوباره دو فایل temp1.exe و temp2.exe  رو بسازند. شما نباید فایل های xcopy.exe را با  فایل های  خود windows  که  درون  پوشه ی  system32 هستند اشتباه بگیرید. برای تشخیص ویروس xcopy.exe و فایل  xcopy.exe  که در  پوشه ی  system32 است  باید  از حجم  آنها این دو را شناسایی کرد اگر فایل xcopy.exe   حجمی  معادل  32 کیلو  بیت  داشت مربوط به خود ویندوز می باشد در غیر این صورت ویروس خواهد بود. حال فایل های سیستمی را مانند روش اول از حالت Hidden خارج کنید و ویروس autorun.inf را پاک کنید و بعد درایو هایتان را چک کنید اگر فایلهایی با عنوان xcopy.exe و  host.exe  بودند  با خیال راحت آنها را پاک کنید. 

نظرات 4 + ارسال نظر
مهدی پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:18 ب.ظ

عالی بود

سلام سال نو مبارک پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ق.ظ

خیلی خوشحال شدم که شما واقعا سعی کردین مطلبی رو آموزش بدین براتون آرزوی موفقیت دارم فرزاد شرف چگنی

خواهش میکنم

بهروز یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ

ممنونم خیلی خوب بود فقط اگرمیشه همه مطالب مربوط به کامپیوتر و رفع مشکلات برای افرادمبتدی و تازه کار جداگانه و تفکیک شده بگذارید تا با یک کلیل بتوانیم به قسمت موردنظر برویم.
بازهم ممنون خداخیرتان دهد.

بهش فکر میکنم

احسان چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:19 ق.ظ

طبق معمول همیشه بی فایده!!!
این مشکل هیچ وقت برای من حل نمیشه.

خب درسته وقتی سیستم ویروس گرفت دیگه سخته بخوای پاکش کنی هر باری یه ویرویس جدید میاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد