حل مشکل پاک شدن بی دلیل برخی برنامه ها توسط نود۳۲

مجید

سلام

این آنتی ویروس Nod32 که شما در موردش نوشتید رو من زیاد دیدم که کاربران توی کامپیوترشون نصب کردن . ولی از نظر من به پای کسپراسکای نمیرسه چون خیلی از تروجان ها رو نمیشناسه و بعضی از برنامه ها رو و حتی فایل هایی که ربطی به ویروس ندارن رو بی جهت پاک می کنه.

جواب

بله کسپراسکای آنتی ویروس خیلی خوبیه ولی نود32 هم برای خودش آنتی ویروس خوبی هست برخی تروجان ها و ویروس ها توسط نود32 ممکن هست که شناسایی بشه ولی توسط کسپراسکای شناسایی نشه . و بلعکش. خوب یه چیز معلومیه . چون هر کدومشون از یه شرکت خاصی هستن ممکنه این ویروس رو این شرکت ضد ویروسش رو ساخته باشه ولی اون شرکت نساخته باشه.

اینکه بعضی از برنامه ها رو این نود32 پاک می کنه درسته این آنتی ویروس به این فایل ها شک می کنه. اکثر آنتی ویروس ها این مشکل رو دارن نمونه اش اویرا و حتی خود کسپراسکای.

اینکه برخی از فایل هایی که بهشون نمیاد ویروس هستن رو پاک می کنه ممکنه دلیلش این باشه که داخل اون برنامه چند ویروس باشه که این برنامه رو مبتلا کرده .

ادامه مطلب ...

مشکل نارنجی شدن آیکن Nod32 در تاسک بار

تا حالا براتون پیش آمده که وقتی به اینترنت وصل میشید آیکن این آنتی ویروس در تاسک بار ، نارنجی میشه . نسخه ی آخر این آنتی ویروس نسخه ی فایروال آن ESET NOD32 Smart Security 4.2.64.12  است که وقتی شما اون رو نصب می کنید آپدیت های اون در این آدرس قرار میگیره

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ESET\ESET Smart Security\Updfiles

وقتی این آنتی ویروس رو نصب کردید . روی Change در گوشه ی سمت چپ و پایین پنجره ی این برنامه کلیک کنید . با زدن کلید F5 یا  از منوی Tools گزینه ی Advanced setup را انتخاب کنید.

در سمت چپ گزینه ی System updates را انتخاب کنید و در سمت راست No updates را انتخاب نمایید. و حالا شروع کنید به آپدیت کردن دیروز که 25 مهر 89 بود آپدیت های من 3 و نیم مگابایت بیشتر نبود.

با اینکه این همه دیشب خوابیدم بازم خوابم میاد. خوابم میاد!

لطفا نظر بدید.

spy و راههای مبارزه با آن

من یک قربانی spy   قربانی

spy چیست؟ این رو در واقع شاید بشه گفت که یک نوع تروجان یا برنامه ی جاسوسی  هست . چون کارش اینه که اطلاعات سیستم افراد رو به سرقت می بره و شاید نخواد که سیستم شما رو هک بکنه . مثلا نخواد که یوذر و پسورد شما رو پیدا کنه و ازش سو استفاده کنه . این برنامه ها معمولا وقتی شما مثلا یک برنامه ی رایگان رو از اینترنت دانلود می کنید اون سایت برای رسیدن به اطلاعات داخل کامپیوتر شما این گونه برنامه ها رو همراه با فایل برنامه ی رایگان قرار میده . اینطوری از اطلاعات سیستم شما با خبر میشه . و می تونه از این اطلاعات داخل سیستم شما کسب درآمد کنه . و اطلاعات شما رو بفروشه . مثلا یک شرکت می خواد بدونه مردم مثلا ایران به چه چیزایی علاقه دارن ؟ و خیلی چیزای دیگه که برای شرکت ها مهم هست. خیلی از شرکت ها به وسیله ی تبلیغات و اینجور حرف ها درآمد می کنند . شرکتی مثل گوگل میاد یه جستجوگر رایگان رو در اختیار کاربران خودش قرار میده به وسیله ی این جستجوگر می تونه بفهمه که مثلا مردم ایران به چه چیز هایی نیاز دارن ؟ و چه چیزهایی رو جستجو می کنند؟ و این خودش کلی درامد رو نصیب اون ها می کنه.

خوب راههای شناسایی spy    :

اگه یه روزی توی سیستمتون روی کانکشن اینترنت کلیک کردید و دیدید با اینکه هیچ صفحه ای باز نمی کنید حتی یاهو مسنجر رو   ، و در سیستم شما هیچ چیزی آپدیت نمیشه بدونید یه خبریه!

بخصوص اینکه مقدار send بیش از recived باشه . اونم نه در حد چند کیلو . اگه یه عدد مثلا 6 رقمی رو دیدید شک کنید. البته وقتی که صفحه ای باز نباشه و  برنامه ای آپدیت نشه و یاهو مسنجر هم باز نباشه.

ممکنه  بینید که استفاده ی زیادی از اینترنت نداشتید ولی 100 مگابایت از اینترنتتون دانلود شده.

ادامه مطلب ...