طریقه ی چت کردن در شبکه با command prompt

شاید توی کافی نت باشید و بخواید با کاربران دیگه در شبکه ارتباط برقرار کنید می تونید از روش زیر برای ارسال پیام استفاده کنید:

1) اول به start و سپس گزینه ی RUN بروید.

2) و تایپ کنید services.msc و اینتر کنید . 

3) در پنجره ی باز شده روی Messenger راست کلیک کنید و گزینه ی properties رو انتخاب کنید .

4)  در پنجره ی باز شده و در تب General و در قسمت startup type: گزینه ی Automatic را انتخاب کنید . و سپس ok کنید . این کار رو باید طرف گیرنده ی پیام و هم شما انجام بدید.

5) برای اینکه با کامپیوتر فرد خاصی ارتباط برقرار کنید باید ip کامپیوتر اون رو بدونید . باید از فرد بخواهید برنامه ی command prompt رو باز کنه و کلمه ی ipconfig رو وارد کنه و اینتر کنه در این صورت فرد می تونه آی پی کامپیوترش رو پیدا کنه . 

شما با وارد کردن کد زیر در برنامه ی command prompt می تونید به اون فرد پیام بدید.

net send IpAddress "payam"

برای مثال : 

net send 192.168.0.2 "salam"

در این صورت یه پیغام به همراه نام کامپیوتر شما و ساعت و تاریخ ارسال پیام به صورت یک پنجره ی ویندوز برای طرف در کامپیوترش باز میشه.

این کارها رو فقط می تونید در ویندوز ایکس پی انجام بدید. و در ویندوز های بالاتر نمیشه.

اخطار برای گذاشتن سی دی ویندوز

مشهدی 

چند روزه که پیغام زیر وقتی که سیستمم رو روشن می کنم برام میاد هر چی دکمه هاش مثلا دکمه ی Retry رو  که کلیک می کنم فایده ای نداره و بازم بعد از روشن کردن سیستم با این پیغام روبرو میشم. چجوری می تونم این مشکل رو حل کنم آیا حتما باید ویندوزم رو عوض کنم؟

File that are required for windows to run properly must be copied

to the dell Cache.

insert your windows xp professional service pack 3 cd now

جواب : برای حل این مشکل کافیه همونطور که این اخطار به شما میگه سی دی ویندوز ایکس پی سرویس پک 3 رو داخل سی دی خوان بذاری تا خودش فایل هایی رو از داخل سی دی به سیستم شما نصب کنه.