دیپلم دوم

شاید شما هم مثل من یک دیپلم گرفته باشید و از اون رشته ای که رفتید پشیمانید و علاقه ای بهش ندارید. من خودم دیپلم ادبیات داشتم و هیچ علاقه ای بهش نداشتم برای همین تصمیم گرفتم تغییر رشته کنم و به رشته  برق صنعتی برم ، البته به این رشته هم علاقه ی زیادی نداشتم ولی چون می گفتن درآمد خوبی داره برای همین رفتم ، آخرش به این نتیجه رسیدم که آدم تا علاقه نداشته باشه هیچ وقت موفق نمیشه ، و رفتم به سمت رشته ای که دوست داشتم.  

رشته ی مورد علاقه ی من طراحی صفحات وب هست. امروز با خودم گفتم شاید خیلی ها هستن که نمی دونن چطوری باید تغییر رشته کنن ، گفتم بیام اینجا توضیح بدم. 

قبلش باید بگم که شما باید یه دیپلم گرفته باشی . من اینا رو می گم چون شما خیلی از درس ها را پاس کردی و الان می خوای دیپلم دوم یا سوم بگیری.

وقتی می خواستم دیپلم برق صنعتی بگیرم فقط رفتم آزاد امتحان برق صنعتی درجه 2 رو دادم و بعد رفتم آموزش پرورش شهرستانمون ، اونجا هم منو معرفی کردن به یه دبیرستان ، و اونجا سه تا درس پاس کردم ، سه تا درس ایمنی و بهدشت ، قانون کار و کارآفرینی . البته درس دینی سال سوم ادبیات رو هم تک ماده کرده بودم برای همین دوباره بهم گفتن باید امتحان بدی. 

حالا می پردازم به رشته ی طراحی صفحات وب : برای گرفتن این مدرک که میشه دیپلم دوم شما باید اول رایانه کار درجه یک و رایانه کار درجه 2 را بگذرونی ، بعد درس های تخصصی چون فلش ام ایکس ، dreamweaver ، visual interdev ، طراحی گرافیک رایانه ای ، طراحی مقدماتی صفحات وب را بگذرونی ، این 5 درس ، درس های تخصصیش بود شما باید سه تا درس ایمنی و بهدشت ، قانون کار و کارآفرینی ، را نیز برای این رشته بگذرونید. البته درس کارورزی هم هست که می شود آن را با درس دیگری تطبیق داد. و نیازی به پاس کردن آن نیست. برای اینکه دیپلم برنامه نویسی کامپیوتر هم بگیرید باید رایانه کار درجه یک و دو به علاوه ی درس ویژوال بیسیک را بگذاریند و به همراه سه تا درس ایمنی و بهدشت ، قانون کار و کارآفرینی که اگر نگذرانده باشید باید بگذرانید. البته فکر کنم درس کارورزی هم باشه.

این مطالبی رو که در بالا نوشتم دیگه تاریخ گذشته است . باید برید آموزش و پرورش منطقه ی خودتون تا بهتون بگه چه درس هایی باید پاس کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد