شاید خیلی برایتان پیش آمده که اطلاعاتتان بنا به دلایلی چون : ویروس ، آنتی ویروس ، اشتباه ، و غیره پاک شده . برای اینکه اطلاعاتتان را از دست ندهید و مجبور نباشید با برنامه های برگرداندن اطلاعات ، اطلاعاتتان را بر گردانید. می توانید از اطلاعاتتان بک آپ بگیرید.
روش زیر را انجام دهید:
1) گزینه ی start و سپس All programs و بعد از آن Accessories و سپس System Tools و انتخاب گزینه ی Backup یک پنجره باز می شود.
2) next کنید و Back up file and settings رو انتخاب کنید.
3) next کنید و گزینه ی Let me choose what to back up را انتخاب کنید.
4) next کنید و در سمت چپ دکمه ی + کنار My computer رو کلیک کنید و درایو یا پوشه ی مورد نظر را انتخاب کنید.
5) next کنید و در پنجره ی باز شده نام درایوی که می خواهید اطلاعات بک آپ گرفته قرار گیرد رو انتخاب کنید. و در کادر پایین آن نام فایل بک آپ را بنویسید.
6) next کنید و سپس finish کنید.
نکته : اگر قبلا بک آپ گرفته اید و می خواهید این اطلاعات به اطلاعات بک آپ گرفته شده ی قبلی اضافه شود قبل از اینکه finish رو بزنید روی دکمه ی advanced کلیک کنید . و گزینه ی Incremental را انتخاب کنید چون این گزینه از مطالبی که تازه توی درایو خودتان ریختید بک آپ می گیرد. در پنجره ی بعد هم گزینه ی Disable volume shadow copy را انتخاب کرده و سپس next کنید چون این گزینه از برنامه هایی که فعال است و هم اکنون استفاده می کنید بک آپ نمی گیرد.
و سپس گزینه ی Append this backup to the existing backups را انتخاب کنید چون این گزینه فایل های جدید رو به قبلی اضافه می کند. و گزینه ی دوم فایل های جدید جای فایل های قبلی رو می گیرد.در پنجره ی بعد هم گزینه ی now و بعد از آن finish رو بزن.